NANNA MUNCH
sexolog , parterapeut,
underviser og forfatter


  • Hvem er jeg
    • Hvem er jeg
    • UdtaLelser
  • kontakt
  • Priser
  • Undervisning
    • Undervisning
    • Penis og vulva puder
  • foredrag
  • Klumme
  • Gruppe forløb











Videregående uddannelser



På videregående uddannelser har de unge nu den alder, hvor de prøver at finde sig selv personligt og seksuelt. Men hvordan gør man lige det ? Selvom de unge er gået ud af folkeskolen , betyder det bestemt ikke, at de kan navigere i den nye "voksen" verden.





Her er Nogle af de Emner, jeg taler med børn/unge om.





Kroppens udvikling

Kroppens udseende

Kønsdelenes funktion og anatomi

Sex: Hvordan, hvorfor og hvornår?

Egen kærlighed (Onani)

Hjernen

Sammenligning med andre

Samtykke og tryghed

Grænser

Følelser og kærlighed

Medier

Tryghed på nettet

Kommunikation på nettet

Graviditet - Hvad sker der?

Berøring af kønsdele

Seksuel orientering

Køns identitet


Kommunikation, konflikt og mægling

Parforhold

Styrker i dem selv

Selvværd

Hvordan elsker man sig selv?

Social pejling

Påvirkninger udefra

Tabuer


​Brevkasse



Hvordan gør jeg i praksis?





Når jeg kommer ud og underviser, kan oplægget have et bestemt fokus som Fx: Porno v.s virkelighed eller Hvordan skal sex være. Det er også muligt at oplægget berører forskellige emner og blot giver de unge en overordnet information om de emner, der rører sig i deres alder.


Jeg er meget bevidst om, at min undervisning skal ramme de unge, hvor de er. I en klasse eller årgang er det normalt, at der er en stor spredning på, hvor de unge er fysisk, følelsesmæssigt ,og hvor stor viden de har. Jeg er meget bevidst om religion, køn og seksuel orientering.

Det betyder, at jeg altid sørge for ikke at sætte folk i bokse eller kun taler ud fra et heteronormativt synspunkt. Jeg taler ud fra alles synspunkter .


Når I booker mig som underviser til et fast emne eller skræddersyet forløb , vil I få tilsendt et spørgeskema til den klasse, der skal deltage. Spørgeskemaet er anonymt, men giver mig et indblik i, hvor jeres elever er i forhold til det, vi skal tale om. I skemaet vil de også have mulighed for at stille spørgsmål allerede inden, undervisningen starter. Grunden til, jeg giver denne mulighed, er, at jeg kan flette svarene ind på spørgsmålene. Elever undgå derved ikke at skulle stille spørgsmål foran andre. Det kan ofte være meget grænseoverskridende for nogle at skulle række hånden op i disse emner.



Hvordan skaber jeg tryghed i min undervisning?



For at sikre at alle har den bedste oplevelse, er min undervisning bygget op med en bestemt struktur . Jeg skaber et trygt rum med fællesregler. Det kan fx være : Alle må grine af mig , ingen må grine af andre.



Jeg har den regel, at jeg kun spørger de elever, der vil spørges. Det gør, at eleverne kan slappe af og ikke skal være bange og nervøse for, jeg peger dem ud.



Jeg sikrer mig altid, at jeg må spørge ind til noget eleven fortæller. Det gør, at eleverne selv styrer samtalen og ikke føler sig presset. De kan altid sige nej eller ryste på hovedet.



Hvad kan i booke





Faste oplæg



2 lektioner



I vælger ud fra et fastlagt forløb. Forløbet bliver tilpasset til, hvor jeres elever præcist er.


Er der emner, der ikke er nævnt som I har brug for, skal I blot skrive til mig. ​



Heldagsforløb



kl.8.00-13.00



Max 2 klasser pr. forløb .


Forløbet vil være en blanding af undervisning, gruppearbejde og kreativitet.

​



Skræddersyet forløb



4 lektioner



Har I specifikke tematikker i klassen børnegruppe, er det muligt at få lavet et skræddersyet forløb, der går ind og understøtter og hjælper jeres klasse. Fx Hvis I har episoder med grænseoverskridende adfærd, Kropsusikkerhed, konflikter, og usikkerheder generalt


Find priser og mængderabat her

eksempler på faste forløb






BØRNEHAVE OG INDSKOLING
MELLEMTRIN
UDESKOLING/ EFTERSKOLER
Kontakt

Certificeret Sexolog og parterapeut med
pædagogisk baggrund

Uddannet ved Sexologiskolen




Bosat på fyn.

Tilbyder undervisning og foredrag

CVR nr :42275425